სამოქალაქო განათლების თემატურ-კალენდარული გეგმა


სასწავლო თემატური და საათობრივი ბადე

სკოლა: ავრანლოს საჯარო სკოლა                                                                                         სასწ/წელი 2017–2018 წწ.
საგანი: სამოქალაქო განათლება                                                                                             კლასი: IX
საათების რაოდენობა წლის მანძილზე – 68 სთ.                                                               ვამტკიცებ
განხილულია კათედრის სხდომაზე                                                                                     სკოლის დირექტორი /––––––––––/ მიხეილ ჯაყელი
კათედრის თავმჯდომარე: / –––––––/ინდირა დიასამიძე








#
თემა
მიზანი
საათების რაოდენობა
აქტივობები
მოსწავლეთა ორგანიზება
რესურსები
შეფასება
1
ჩვენი სკოლა
გასული სასწაულო წლის გასაკუთრებული მოვლენების გახსენება
1 სთ
ინფ.ორგანიზება,
     საკლასო
     სამუშაო
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
თვითშეფასება
2
რა მსურს და რა მჭირდება
ნაწარმოებ ,,რობინზონ კრუზოს,, გახსენება და მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მიწოდება საშინაო დავალება
წყ.მუშაობა, ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება
3
საჭიროებიდან უფლებამდე
საკუთარი საჭიროებებისა და უფლებების გაცნობიერება
1 სთ
ინფ.ორგანიზება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ჯგ.შეფასება პრეზენტაცია
4
ადამიანის უფლებათა საფუძველი; ღირსება
მსჯელობა ადამიანის უფლებებსა და მოვალეობებზე
1 სთ
ინფ.მოძიება ინფ.ორგანიზება
ინფ.ორგანიზება
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
5
ადამიანის უფლებათა საფუძველი: პირადი და ადამიანური ღირსება
პირად და ადამიანურ ღირსებაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მოძიება ინფ.ორგანიზება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
6
რა არის დემოკრატია და რას ნიშნავს დემოკრატიული საზოგადოება
სახელმწიფო მმართველობის ფორმირების გაცნობა 1 სთ
1 სთ
ინფ.მოძიება, საკლასო სამუშაო
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება
7
რა რაის ადგილობრივი თვითმმართველობა
ცნების გააზრება
1 სთ
ინფ.მოძიება, საკლასო სამუშა
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
8
თვითმმართველობის ისტორია
თვითმმართველობის ისტორიის გაცნობა
1 სთ
ინფ.ორგანიზება, საშ.დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
9
ადამიანის უფლებათა საფუძველი, თანასწორობა
მსჯელობა ადამიანის უფლებებსა და მოვალეობებზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება, ინფ.მოძიება
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება, პრეზენტაცია
10
ადამიანის უფლებათა საფუძველი, თავისუფლება
მსჯელობა თავისუფლების მნიშვნელობაზე
1 სთ
კითხვა–პასუხი, ლოგიკური აზროვნების განვითარება
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო პლაკატები
წყ.შეფასება
11
ადამიანით ვაჭრობა
(ტრეფიკინგი)–მონობის თანამედროვე ფორმა
საფრთხეებზე მსჯელობა
1 სთ
კითხვა–პასუხი, გონებრივი იერიში, პლაკატები
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება, პრეზენტაცია
12
უსაფრთხო მიგრაცია
მნიშვნელობაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მიწოდება
ჯგ.მუშაობა
დაფა,ცარცი
პრეზენტაცია

შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამება, შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.მუშობა
თაბახის ფურცელი, კალამ

13
თვითმმართველობის არსი და მნიშვნელობა, სისტემა და საკანონმდებლო ბაზა
თვითმმართველობის ისტორიასა და მნიშვნელობაზე საუბარი
1 სთ
ინფ.ორგანიზება, ლოგიკური აზროვნების განვითარება
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
წყ.შეფასება
14
გამორჩეული ადამიანები
ექვთიმე თაყაიშვილისა და დედა ტერეზას ისტორიების გაცნობა
1 სთ
ინფ.ორგანიზება
საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო თაბახის ფურცელი,კალამი
ინდ.შეფასება
15
ჩემი ოცნების გმირი
საკუთარ ოცნების გმირზე საუბარი
1 სთ
ინფ.ორგანიზება, სქემაზე მუშაობა
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო
ჯგ.შეფასება
16
აქტიური მოქალაქეობა და სამოქალაქო საზოგადოება
მსჯელობა აქტიურ მოქალაქეობის მნიშვნელობაზე
1 სთ
ლოგიკური მსჯელობის განვითარება
ინდ.მუშაობა
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო დაფა,ცარცი
ინდ.შეფასება
17
ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის განხილვა
მსჯელობა ადამიანის უფლებებსა და მოვალეობებზე
1 სთ
კითხვა–პასუხი, დისკუსია
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო ისტორიის კაბინეტი
ინდ.შეფასება
18
მინდა ვიყო პიროვნება
ცნების განსაზღვრა და ღირებულებებზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.გაცნობა, დისკუსია
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
19
ადგილობრივი თვითმმართველობის ძირითადი და მახასიათებელი ნიშნები
მსჯელობა ადგილობრივ თვითმმართველობის ფუნქციებზე
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საშიანო დავალება
ინდ.მუშაობა,
სახელმძღვანელო

ინდ.შეფასება
20
ადგილობრივი თვითმმართველობის წარმომადგენლობითი და აღმასრულებელი ორგანო
თვითმმართველობითი ორგანოთა შექმნის–ფორმირების წესის გაცნობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი
ინდ.შეფასება
21
დისკრიმინაცია და თანასწორობა–ყველა განსხვავებულია, ყველა თანასწორია
დისკრიმინაციის უარყოფით მხარეებზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.გაცნობა, კითხვა–პასუხი, დისკუსია
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება
22
ბრბო და საზოგადოება
მსჯელობა ამ ორ ცნებაზე
1 სთ
ინფ.ორგანიზება, ლოგიკური მსჯელობა
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო თაბახის ფურცელი,კალამი
ინდ.შეფასება
23
ტოლერანტობა და არატოლერანტობა
მსჯელობა ამ ორ საკითხზე
1 სთ
საკლასოსამუშაო
დამოუკიდებელი აზროვნება
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
24
ქუჩა და თეატრი
იროდიონ ევდოშვილის მოთხრობის ნაწყვეტის გაცნობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საშინაო დავალებ
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
25
შეიარაღებული კონფლიქტი–საფრთხე მშვიდობიანი მოსახლეობისათვის
მსჯელობა კონფლიქტის მხარეებზე
1 სთ
ინფ.დამუშავებ, დისკუსია
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ჯგ.შეფასება
26
რა არის მდეია და რისთვის გვჭირდება ის
მსჯელობა მედიის აუცილებლობაზე და ხარისხზე
1 სთ
ინფ.დამუშავება, მასალის მოძიება
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო ისტ–იის კაბინეტ
წყ.შეფასება

შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეფასება, შეჯამება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა


27
მედია უძველეს დროიდან დღემდე
მედიის ისტორიის გაცნობა
1 სთ
ინფ.გაცნობა, კლასში სამუშაო
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
28
რას ნიშნავს იყო ლტოლვილი
მსჯელობა ლტოლვილთა პრობლემებზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება, საკლასო სამუშაო
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
29
საზოგადოებაზე ორიენტირებული მედია
საზოგადოების და მედიის ურთიერთობაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მოძიება, საკლასო სამუშაო
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა,ცარცი
წყ.შეფასება
30
თანამშრომლობა მედიასთან
მსჯელობა მედიასა და საზოგადოებაზე
1 სთ
ინფ.ორგანიზება, საშინაო დავალებ
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
31
როგორ განვახორციელოთ თვითმმართველობა
მსჯელობა თვითმმართველობის განხორციელების მნ-ზე
1 სთ
ლოგიკური აზროვნების განვითარება
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცელი,კალამი
პრეზენტაცია
32
რა სჭირდება მოქალაქეს საზოგადოებისაგან და საზოგადოებას მოქალაქისგან
      ,,თავისუფლების’’ ცნების
                გაცნობიერება
1 სთ
დამოუკიდებელი აზრის განვითარება,კითხვა-პასუხი,ინფორმაცია
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება, პრეზენტაცია
33
მაჰათმა განდის, მარტინ ლუთერ კინგის, ნელსონ მანდელას და მერაბ კოსტავას ნიოგრაფიების გაცნობა
მსჯელობა საზოგადოებრივ ურთიერთობებზე
1 სთ
საკლასო სამუშაო, ინფ.ორგანიზება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცელი, კალამი
ინდ.შეფასება, წყვილებში შეფასება
34
დემოკრატიული საზოგადოების უპირატესობა აქტიური მოქალაქეობისათვის
მსჯელობა დემოკრატიული საზოგადოების უპირატესობაზე
1 სთ
ინფ.გაცნობა, საკლასო სამუშაო
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ისტ-იის კაბინეტი
პრეზენტაცია
35
ძალადობა შენს ცხოვრებაში
ძალადობის სახეების გაცნობა და  მსჯელობა ძალადობის უარყოფით მხარეებზე
1 სთ
საკლასო სამუშაო, ინფ.დამუშავება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
36
უფლებები დღეს და ხვალ
უფლებების სხვადასხვა სახის გაცნობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცელი
ჯგ.შეფასება
37
წინასწარ ნუ განსჯი
მსჯელობა გულქან რაზიკაშვილის ნაამბობზე
1 სთ
სიტუაციური ამოცანის დამუშავება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცელი
პრეზენტაცია
38
ქალი და მამაკაცი
სტერეოტიპული შეხედულებების უარყოფით შედეგებზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მოძიება, საშინაო დავალება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ფურცელი, კალამი
ჯგ.შეფასება
39
ქალი და მამაკაცი მე-2-ე ნაწილი
გავრცელებული სტერეოტიპული ფრაზების გახსენება
1 სთ
სიტუაციურ ამოცანაზე მუშაობა, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება, პრეზენტაცია
40
ბავშვის უფლებათა კონვენცია
კონვენციის გაცნობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო
ჯგ.მუშაობა, ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ისტ-იის კაბინეტი
ინდ.შეფასება, პრეზენტაცია
41
,,ბედნიერი უფლისწული,,
ოსკარ უაილდის ნაწარმოების’’ ბედნიერი უფლისწულის’’ გაცნობა და დამუშავება
1 სთ
ინფ.დამუშავება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
42
მინდა გავხდე პრეზიდენტი
მსჯელობა ხელისუფლების დაყოფის დადები\ტ და უარყოფით მხარეებზე
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
ინდ.შეფასება
43
პოლიტიკოსი-ლიდერი
მსჯელობა ლიდერობაზე
1 სთ
საკლასო სამუშაო, დისკუსია
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
44
შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამებ, შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა


45
საქართველოს მთავრობა
პრეზიდენტისა და პარლამენტის უფლებებსა და მოვალეობებზე მსჯელობა
1 სთ
ინდ.მუშაობა, საკლასო სამუშაო
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
ინდ,შეფასება
46
რა არის სასამართლო ხელისუფლება
მსჯელობა სასამართლო ხელისუფლებაზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, ინფ.დამუშავება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ისტ-იის კაბინეტი
ინდ.შეფასება
47
როგორ გავზრდილვართ
ადამიანის ასაკობრივ სხვაობაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო
წყ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
პრეზენტაცია
48
ადრეული ქორწინება
მსჯელობა ადრეული ქორწინების მხარეებზე
1 სთ
ინფ.დამუშავება, სიტუაციური ამოცან
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
49
გინდა იყო ჯანმრთელი
მსჯელობა ჯანმრთელობაზე
1 სთ
ინფ.დამუშავება, ინფ.მოძიება, საკლასო სამუშაო, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
50
ალკოჰოლი
ალკოჰოლის მავნებლობაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, ინფ.მოძიება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ისტ-იის კაბინეტი
ინდ.შეფასება, პრეზენტაცია
51
ნარკოტიკი
გაეცნონ ინფორმაციას ნარკოტიკის შესახებ
1 სთ
ინფ.დამუშავება, დამატებითი ინფორმაციის მოძიებ
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
პრეზენტაცია
52
ეკონომიკის ძირითადი საკითხები
ცნების გააზრება და ძირითადი საკითხების გააზრება
1 სთ
საკლასო სამუშაო, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
53
მოთხოვნა-მიწოდება-საბაზრო წონასწორობა
ძირითადი ცნებებისა და კონცეფციების გაცნობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, დამატებითი მასალის მოძიება
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
პრეზენტაცია
54
მონის წარმოება მბრძანებლურ ეკონომიკაში
მიწის წარნოების აუცილენლობაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ისტ-იის კაბინეტი
ინდ.შეფასება, წყ.შეფასებს
55
მეწარმეობა
მეწარმოების ცნების გააზრება
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
56
რა არის მოგება?
მსჯელობა მოგების აუცილებლობის მნიშვნელობაზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება, საკლასო სამუშაო
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანეო, დაფა, ცარცი
ინდ.შეფასება
57
შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამება შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა


58
ვინ იმარჯვებს კონკურენციის დროს?
კონკურენციის ცნების გააზრება
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
59
ეკონომიკური პრაქტიკუმი
მსჯელობა ეკონომიკის განვითარების მსჯელობაზე
1 სთ
დისკუსია, ინფ.დამუშავება
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
წყ. შეფასება
60
დავზოგოთ თუ მოვიხმაროთ
დაზოგვის მნიშვნელობაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მოძიება, დისკუსია, კითხვა-პასუხი
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
61
სახელმწიფოს როლი ეკონომიკაში
მოსწავლეებმა იმსჯელონ რა როლი აკისრია ეკონომიკის გაზრდაში სახელმწიფოს
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო, კითხვა-პასუხი
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
62
ბიუჯეტი
ცნება ,,ბიუჯეტის ‘’ გააზრება
1 სთ
დისკუსია, საკლასო სამუშაო
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
წყ.შეფასება
63
გადასახადები, ვალდებულებები, პასუხისმგებლობა
გადასახადების გადახდის აუცილებლობაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
64
შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამება, შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა


65
ეფექტები ჩვენს გარშემო და როგორ მივაღწიოთ კეთილდღეობას?
მსჯელობა თუ როგორ მოქმედებს გარემო ეკონომიკის განვითარებაზე
1 სთ
ინფ.დამუშავება, საკლასო სამუშაო, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
66
ბავშვის უფლებათა კონვენცია
ბავშვის უფლებათა კონვენციის გაცნობა
1 სთ
ინფ.დამუშავება, დისკუსია
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება
67
ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაცია
მსჯელობა უფლებებსა და მოვალეობებზე
1 სთ
ინფ.დამუშავება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
68
განმავითარებელი რეფლექსია
რა ვიცოდი, რა ვისწავლე და რა მინდა ვიცოდე
1 სთ












სასწავლო თემატური და საათობრივი ბადე

სკოლა: ავრანლოს საჯარო სკოლა                                                                                         სასწ/წელი 2017–2018 წწ.
საგანი: სამოქალაქო განათლება                                                                                             კლასი: X
საათების რაოდენობა წლის მანძილზე – 110 სთ.                                                               ვამტკიცებ
განხილულია კათედრის სხდომაზე                                                                                     სკოლის დირექტორი /––––––––––/ მიხეილ ჯაყელი
კათედრის თავმჯდომარე: / –––––––/ ინდირა დიასამიძე/








#

თემა




მიზანი


საათების რაოდენობა
აქტივობა
მოსწ.ორგანიზება
რესურსი
შეფასება
1
დროის წრფე –
ჩემი მომავალი
წარსული ცხოვრების ანალიზი
1 სთ
ანალიტ.აზროვნება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

როგორ მესახება ჩემი მომავალი
თავისუფალი თემის დაწერა
1 სთ
ლოგიკური აზროვნება
ინდ. მუშაობა
თაბახის ფურცელი,კალამი
ინდ. შეფასება
2
ვიდრე პროფესიას აირჩევდე
პროფესიული არჩევანის დაფიქსირება
1 სთ
ინფორმაციის მოპოვება
ინდ. მუშაობა
ფურცელი,კალამი
ინდ.შეფასება

საქართველოს კონსტიტუციის 35–ე მუხლის გაცნობა
მოსწავლეები მსჯელობენ კონსტიტუციის
1 სთ
საშინაო დავალება
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყვილების შეფასება
3
როგორ მინდა ვიცხოვრო
საკუთარი არჩევანის დაფიქსირება
1 სთ
ინფ. მიწოდება
ინდ. მუშაობა
ფურცელი,კალამი
ინდ.შეფასება

ჰიპების ლოზუნგის გაცნობა
მოსწავლეები მსჯელობენ ჰიპების ლოზუნგზე
1 სთ
ინფ.ორგანიზება საშინაო დავალება
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო, ფურცელი,კალამი
ჯგუფური შეფასება
4
მონაწილეობა
მოსწავლეები მსჯელობენ თვითმმართველობის მნიშვნელობაზე
1 სთ
ინფ. მოძიება
კითხვა–პასუხი, ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
ინდ. შეფასება

საინფორმაციო გამოცდილება და შესაბამისი დოკუმენტები
მოსწავლეები მსჯელობენ ადამიანის უფლებებზე და ვალდებულებებზე
1 სთ
ლოგიკური აზროვნება
ინდ. მუშაობა ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო, ფურცელი, კალამი
ჯგუფური მუშაობა
5
პრობლემები საზოგადოებაში, დამოკიდებულება პრობლემისადმი
მოსწავლეთა მოსაზრების დაფიქსირება
1 სთ
ანალიტიკური აზროვნება, საშინაო დავალება
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო, ფურცელი, კალამი
ინდ. შეფასება

,,ალბერტ შვაიცერის’’და ,,კრეგ კიულბერგის’’ნაწარმოებათა ნაწყვეტების გაცნობა
მოსწავლეები ჯგუფურად მუშაობენ ამ ორ ნაწარმოებზე
1 სთ
საშინაო დავალება
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო
ჯგ. მუშაობა
6
ძველი და ახალი
ძველ და ახალ სიტყვების მსგავსების პოვნა
1 სთ
ლოგიკური აზროვნება
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება

გრიგოლ რობაქიძის მოთხრობის ,,თბილისი’’–ს ნაწყვეტის გაცნობა
მოსწავლეები მსჯელობენ ნაწარმოებზე
1 სთ
ინფ. მოძიება
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო
ჯგ. შეფასება
7
მამა და შვილი
ძველ მამა–შვილურ ურთიერთობებზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მიწოდება, საშინაო დავალება
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო, ფურცელი, კალამი
ჯგ. შეფასება
8
მე საზოგადოებაში
საზოგადოებაში საკუთარი ადგილის დამკვიდრებაზე მსჯელო
1 სთ
ინფ. მოძიება
ინდ. მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
ინდ. შეფასება
9
გარემო, რომელიც მოსწავლეთა თვითმმართველობას უწყობს ხელს
მოსწავლეთა ცნობიერებაში არესებული სტერეოტიპების გამოვლ
1 სთ
ინფ.მოძიება, კითხვა–პასუხი
კითხვა–პასუხი, წყვილენში მუშაობა
სახელმძღვანელო
შეფასება წყვილებში
10
მე და ჩემი ოჯახი
ოჯახის შესახებ მეტი ინფორმაციის მოპოვება
1 სთ
ინფ.მოძიება კლასში სამუშაო
ჯგ.მუშაობა, პრეზენტაცია
სახელმძღვანელო,დაფა,წებოვანი ქაღალდი
ჯგ.შეფასება

შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამება–შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა


11
ქორწინება და კანონი
მსჯელობა ქორწინების ასაკთან დაკავშირებით
1 სთ
ტესტზე მუშაობა, საშინაო დავალებ
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინფ.შეფასება

საქართველოს სამოქალაქო კოდექსის გაცნობა
მსჯელობა საკუთარ უფლებებსა და მოვალეობებზე
1 სთ
ინფ.მოძიება
ინდ.მუშობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება, წყ.შეფასება
12
თანამრომლობა პარტნიორთა შერჩევის პრინციპი
მსჯელობა პარტნიორთა შერჩევის შესახებ
1 სთ
ინფ.მიწოდება, ინფ.მოძიება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა,ცარცი
ინდ.შეფასება
13
მინდა შევქმნა ოჯახი
მსჯელობა ოჯახის შექმნის შესახებ
1 სთ
ლოგიკური აზროვნება, საშინაო დავალებ
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
14
ვარ საქართველოს მოქალაქე
მსჯელობა მოქალაქეობის მიღების შესახებ
1 სთ
დისკუსია, ლოგიკური აზროვნება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

საქართველოს ორგანული კანონის გაცნობა
მოქალაქეობის მიღება კანონის საფუძველზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება, ინფ.მოძიება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
15
სკოლის თვითმმართველობის სტრუქტურა და ფუნქციებ
მოსწავლეთა თვითმმართველობის სტრუკტურის გაცნობა
1 სთ
ინფ.მიწოდება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

სკოლის დემოკრატიზაცია და შესაბამისი გარემოს უზრუნველყოფა
მსჯელობა სკოლის დემოკრატიზაციაზე
1 სთ
ინფ.მოძიება
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
16
მინდა გავხდე დიდი
რა არის უფლებაუნარიანობა
1 სთ
ინფ.მიწოდება, საშინაო დავალებ
ინდ.მუშაობა, ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო,დაფა,ცარცი
ჯგ.შეფასება

სამოქალაქო კოდექსის გაცნობა
მსჯელობა სამოქალაქო კოდექსზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
17
გაერო და საერთაშორისო სამართლებრივი დოკუმენტები
გაეროს საერთაშორისო დოკუმენტების გაცნობა
1 სთ
ინფ.მოძიება, ინფ.მიწოდება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის გაცნობა
მოსწავლეები მსჯელობენ ადამიანის უფლებაბებსა და მოვალეობებზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო,ფურცელი,კალამი
ჯგ.მუშაობა
18
უფლებები და თავისუფლებები
მოსწავლეები მსჯელობენ ადამიანის უფლებებსა და თავისუფლებებზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება, საშინაო დავალება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია

პოლიტიკური და კულტურული უფლებები
მსჯელობა თუ რას ნიშნავს პოლიტიკური და კულტურული უფლებებ
1 სთ
ინფ.მოძიება, კლასში მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო, ფურცელი,კალამი
წყვილების შეფასება
19
სკოლის თვითმმართველობის სტრუქტურა და ფუნქციებ
მოსწავლეები მსჯელობენ სკოლის სტრუქტურაზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, კლასში მუშაობა
ჯგ.მუშაობა, სახელმძღვანელ
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია

სკოლოის დემოკრატიზაცია დაშესაბამისი გარემოს უზრუნველყოფა
მსჯელობა სკოლის დემოკრატიზაციის აუცილებლობაზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
20
,,მივასიკვდილნოთ უპოვარნი’’
მოსწავლეები ეცნობიან შარლ ბოდლერის ნაწარმოების ნაწყვეტს
1 სთ
ინფ.მიწოდება, საშიანო დავალება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ფურცელი, კალამი
პრეზენტაცია

,,სარჩობელაზედ,,
მოსწავლეები იხსენებენ ი.ჭავჭავაძის ნაწ–ს
1 სთ
ინფ.მოძიება, საშინოა დავალებ
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
21
საზოგადოებრივი საქმიანობა, საზოგადოებრივი სარგებე
მსჯელობა საზოგადოებრივ სარგებელზე
1 სთ
კითხვა–პასუხი, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

პრობლემები და მათი გადაჭრის ალგორითმი
მსჯელობა საზოგადოებრივ პრობლემებზე
1 სთ
კლასში სამუშაო, დისკუსია
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო, ფურცელი,კალამი
წყ.შეფასება

შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამება,შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა


22
სიკვდილით დასჯა და სიცოცხლის უფლება
მსჯელობა ადამიანის უფლებებზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, საშინაო დავალებ
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის განხილვა
მსჯელობა ადამიანის უფლებებზე და მოვალეობებზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, კლასში სამუშაო
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
23
ვინ არის მთავარი?
განხილვა ნიკოლოზ მაკიაველის ,,მთავარი’’ნაწყვეტის
1 სთ
ინფ.განხილვა
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია

მაკიაველი და თანამედროვე პოლიტიკოსები
მსჯელობა მაკიაველის პოლიტიკაზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, საშინაო დავალება
ინფ.მოძიება
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
24
მთავრობა და ხელისუფლება
მსჯელობა,თუ რას ფლობს სულხან საბა მთავრობის განმარტებაზ
1 სთ
დამატებითი მასალის მოძიება, საშინაო დავალებ
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

მმართველობის სხვადასხვა ფორმებზე მსჯელობა
მსჯელობა ისტორიულად მმართველობის რომელ ფორმებს იცნობენ
1 სთ
ინფ.მოძიება, კლასში მუშაობა
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო,ინტერნეტი
პრეზენტაცია
25
მოსწავლის ადგილი და მონაწილეობის შესაძლებლობა სკოლის სხვადასხვა თვითმმართველობაში
მოსწავლეები მსჯელობენ თავიანთ შესაძლებლობებზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება კლასში მუშაობა
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა,ცარცი
პრეზენტაცია

თვითმმართველობის პროცესში მონაწილეობის სამართლებრივი გარანტებ
მსჯელობა უფლებებსა და მოვალეობებზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ინტერნეტი
ინდ.შეფასება
26
ჩემი ხატია სამშობლო
მსჯელობა სახელმწიფო სიმბოლოებზე
1 სთ
ტექსტზე მუშაობა, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

რა მნიშვნელობა აქვს სახელმწიფო სიმბოლოებს
მსჯელობა სიმბოლოების აუცილებლობაზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, კლასში მუშაობა
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
27
ხელისუფლების დანაწილება
რას ნიშნავს ხელისუფლების დანაწილება?
1 სთ
ინფ.მიწოდება, კლასში მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა,ცარცი
წყვილების შეფასება

როგორ ხდება ხელისუფლების გადანაწილება
მსჯელობა ხელისუფლების გადანაწილებაზე
1 სთ
ინფ.მოძიება საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინფ.შეფასება
28
ერთი მოქალაქე–ერთი ხმა
მსჯელობა, თუ საზოგადოება რა მონაწილეობას ღებულობს ქვეყნის მმართვაში
1 სთ
ტესტზე მუშაობა, კლასში მუშაობა
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
29
თვითმმართველობის პრაქტიკული განხორციელება
მსჯელობა თვითმმართველობის პრაქტიკულ განვი–ზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება, კლასში მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო, ინტერნეტი
წყვილების შეფასება

პროექტზე მუშაობა
მსჯელობა პროექტის მნიშვნელოვან საკითხზე
1 სთ
ინფორმაციის შეგროვება, კლასში მუშაობა
ჯგუფური მუშაობა
ინტერნეტი,
ფურცელი, კალამი
პრეზენტაცია
30
არჩევანი–შენ...
მმართველობის ფორმების განხილვა
1 სთ
ტექსტზე მუშაობა, კლასში მუშაობა
ჯგუფური მუშობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია

ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის განხილვა
ადამიანის უფლებებსა და მოვალეობებზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მიწოდება საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
31
როგორ ვირჩევთ სკოლის თვითმმართველობის ორგანოებს

მსჯელობა სკოლის თვითმმართველობის არჩევნებზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, საშინაო დავალება
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება

მოსწავლეთა თვითმმართველობის არჩევა
მსჯელობა თვითმმართველობის არჩევნების ჩატარებაზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
32
საქართველოს სამოქალაქო კოდექსის განხილვა
მსჯელობა მეუღლეთა უფლებებზე
1 სთ
ტესტზე მუშაობა, კლასში მუშაობა
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია

საქ–ს სამოქალაქო კოდექსის ზოგადი დებულების განხილვა
მსჯელობა ქორწინების რეგისტრაციის მნიშვნელობაზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება, კლასში მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
წყ.მუშაობა
33
შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამება,შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.შეფასება


34
როცა გენდობიან...
მსჯელობა სკოლის თვითმმართველობაზე
1 სთ
ტესტზე მუშაობა, კითხვა–პასუხი
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

საქართველოს ორგანული კანონის განხილვა
ზოგად დებულებებზე მსჯელობა
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ჯგუფური მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა,ცარცი
პრეზენტაცია
35
სიტყვიდან–საქმეზე...
მსჯელობა საარჩევნო პროგრამაზე
1 სთ
ინფ.მოძიება, საშინაო დავალებ
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება, პრეზენტაცია

ორგანული კანონის ზოგადი დებულების განხილვა
მსჯელობა მოქალაქეობის მიღების გზებზე
1 სთ
დამატებით მასალაზე მუშაობა
წყვილებში მუშაობა
სახელმძღვანელო, ინტერნეტი
წყვილებში მუშაობა
36
ფაქტია თუ მოსაზრება?
რატომ არის აუცილებელი, რომ დაცული იყოს სიტყვის თავისუფლება
1 სთ
ტექსტზე მუშაობა, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის 21,22 და 23–ე მუხლების განხილვა
მსჯელობა აღნიშნულ მუხლებზე
1 სთ
ინფ.მოძიება–მოწოდება, საშინაო დავალება
ინდ.მუშაობა, წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო,ინტერნეტი
ინდ.შეფასება, პრეზენტაცია
37
 საქ–ს ორგანული კანონი მოქალაქეობის მიღების შესახებ
მსჯელობა, თუ როგორ ხდება მოქალაქეობის მიღება კანონით
1 სთ
ინფ.მიწოდება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება

ორგანული კანონის 10,11,12,13 და 14–ე მუხლებზე მსჯელობა
მსჯელობა ორგანული კანონის შესახებ
1 სთ
ინფ.მიწოდება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ინტერნეტი
ინდ.შეფასება
38
კორუფცია
მსჯელობა ტერმინის შესახებ
1 სთ
ტექსტზე მუშობა
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება

ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის 15,16,17,18 მუხლების განხილვა
მსჯელობა ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის შესახებ
1 სთ
ინდ.მიწოდება
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
39
შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამება, შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა


40
რა არის დამოკიდებულება
მსჯელობა ტერმინზე
1 სთ
ტექსტზე მუშობა
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება

ქცევითი და ქიმიური დამოკიდებულება
ტერმინთა განმარტებები
1 სთ
ინფ.მოძიება
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო,ინტერნეტი
ინფ.შეფასება, პრეზენტაცია
41
როცა საჭიროა თქვი ,,არა’’
მსჯელობა ,,არა’’–ს ირგვლივ
1 სთ
ინფ.მიწოდება
     ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია

როცა საჭიროა თქვი ,,დიახ’
მსჯელობა ,,დიახ’’–ს შესახებ
1 სთ
ტექსტზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
42
ვისაც შენი დახმარება სჭირდება
რატომ უნდა დავეხმაროთ სხვებს
1 სთ
ტექსტზე მუშაობა
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება

ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის 1,3,4,5,6,7–ე მუხლების განხილვა
მსჯელობა ადამიანის უფლებებზე და მოვალეობებზე
1 სთ
კლასში მუშობა
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
43
როდესაც თავს დამცირებულად გრძნობ
მსჯელობა,თუ რატომ არის ცუდი სხვისი დაცინვა და რა შედეგამდე შეიძლება მიგვიყვანოს ამ ყველაფე
1 სთ
ტექსტზე მუშაობა
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი
წყ.შეფასება

ადამიანის უფლებათა საყოველთაო დეკლარაციის 1,2,3,4,6,8,10–ე მუხლების განხილვა

1 სთ
დამატებით მასალაზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო, ინტერნეტი
ინდ.შეფასება
44
კონფლიქტები შინ და გარეთ
ტერმინის განმარტება და რა სახის კონფლიქტებს იცნობთ
1 სთ
ტექსტზე მუშობა
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია

საყოველთაო დეკლარაციის 26,27,28–ე მუხლების განხილვა
უფლებებსა და მოვალეობებზე მსჯელობა
1 სთ
დამატებით მასალაზე მუშაობა
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
45
მშვიდობიანი თანაარსებობის წესი
მსჯელობა მშვიდობიან თანაცხოვრებაზე
1 სთ
დამატებით მასალაზე მუშაობა
ჯგ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია

საყოველთაო დეკლარაციის 18,19,20–ე მუხლების განხილვა
უფლებებსა და მოვალეობებზე მსჯელობა
1 სთ
ტექსტზე მუშობა
ინდ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
46
შემაჯამებელი წერა
განვლილი მასალის შეჯამება, შეფასება
1 სთ
ტესტზე მუშობა
ინდ.შეფასება


47
ორგანული კანონის 21,22,23,24–ე მუხლების განხილვა
მოქალაქეობაზე მსჯელობა
1 სთ
ინფ.მიწოდება
წყ.მუშაობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება
48
ქორწინების რეგისტრაციის განხილვა
მსჯელობა ქორწინების რეგისტრაციაზე
1 სთ
საკლასო სამუშაო
ჯგ.მუშობა
სახელმძღვანელო
პრეზენტაცია
49
სამოქალაქო კოდექსის ქონებრივ უფლებებსა და მოვალეობების გაცნობა
მსჯელობა სამოქალაქო კოდექსზე
1 სთ
ინფ.მიწოდება
ინდ.მუშობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
50
სამოქალაქო სამართლის კოდექსი
მსჯელობა სამოქალაქო სამართლის ზოგად კოდექსზე
1 სთ
კლასში მუშაობა
წყვილებში მუშობა
სახელმძღვანელო
წყ.შეფასება
51
ორგანული კანონის 10–დან 15–მდე მუხლების განხილვა
მსჯელობა აღნიშნულ მუხლებზე
1 სთ
კლასში მუშობა
ინდ.მუშობა
სახელმძღვანელო
ინდ.შეფასება
52
შემაჯამებელი გაკვეთილი
რა ვიცოდი და რა გავიგე
1 სთ
კითხვა–პასუხი
ინდ.მუშაობა










Comments

Popular posts from this blog

სტანდარტული გაკვეთილის გეგმა და რეფლექსია.VI კლასი

“ჩვენი საქართველო“ თემატურ კალენდარული გეგმა