“ჩვენი საქართველო“ თემატურ კალენდარული გეგმა
სასწავლო თემატური და საათობრივი განაწილება
სკოლა - ავრანლოს
საჯარო სკოლა
სასწ/წელი - 2017 – 2018
საგანი - ჩვენი საქართველო
კლასი - VI
საათების
რაოდენობა წლის მანძილზე - 105
სთ. საგნის მასწავლებელი - ინდირა დიასამიძე
განხილულია
კათედრის სხდომაზე
ვამტკიცებ:
კათედრის
თავ - რე: -----------------------/ ინდირა დიასამიძე/ სკოლის
დირექტორი:
-----------------------/ მიხეილ ჯაყელი/
|
საგნის შესახებ----ჩვენი საქართველოს შესწავლა ეხმარება მოსწავლეს:
1. ისტორიულ და გეოგრაფიულ კვლევაში.
2. ისტორიული დროის გაგებასა და ეპოქის განცდაში.
3. პატრიოტ და პასუხისმგებლობის მქონე პიროვნებად ჩამოყალიბებაში.
4. საკუთარი უფლებისა და მოვალეობის გარკვევაში.
სწავლების ამ საფეხურზე ჩვენი მიზანია:
ა) მოამზადოს მოსწავლე საზოგადოებრივ და პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობისათვის.
ბ) მოსწავლეებში გააღვიძოს ინტერესი საკუთარი ქვეყნის ბუნებრივი გარემოს მიმართ და ხელი შეუწყოს ისტორიულ გეოგრაფიული ცოდნის შეძენას.
თემა
/თემატური ერთეული
|
სთ
|
თარიღი
|
სასწავლო მიზანი/
შედეგი
|
მეთოდი
/სტრატეგია
|
რესურსი
|
შეფასება
|
დრო და ისტორია
1.როგორ და რისთვის იზომება დრო
2.ისტორიული დრო
3.დროის აღრიცხვის სისტემები
4.როგორ წარმოიშვა კალენდარი
5.როგორი კალენდრით ვსარგებლობთ დღ/ეს
|
1
1
2
1
1
|
|
·
მოსწავლე შეძლებს
განასხვავოს ისტორიული და გეოლოგიური დრო
·
განასხვავოს მზისა და მთვარის კალენდარი
|
მინი ლექცია
დროის ხაზზე მუშობა
გონებრივი იერიში
პრეზენტაცია
|
სახელმძღვანელო
საწბელა ქაღალდი
ფორმატის ფურცლები
ცარცი დაფა
|
ფასდება დასმულ კითხვეზე გაცემული პასუხი.
ინფორმაციის მოპოვების და წარდგენის უნარი
|
გარემო და ადამიანი
1.სივრცე და ტერიტორია
2.მიწის რესურსები
3.სასარგებლო წიაღისეული
4.ტყის რესურსები
5.წყალი საქართველოს სიმდიდრე
6.ბუნებათსარგებლობა
7.ტყისა და წყლის მოხმარება
8.როგორ არჩევდნენ სამოსახლოს
9.ძველი ქალაქები საქართველოში
შემაჯამებელი სამუშაოN-1
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
·
მოსწავლე ადგენს საქართველოს სხვადასხვა რეგიონში მოპოვებული რესურსების ნუსხას
·
აჯგუფებს საქართველოს ჰიდროგრაფიულ ქსელს
·
ბუნებრივ რესურსებს აკავშირებს რეგიონის სამეურნეო საქმიანობას
|
აზრობრივი რუკა
დიაგრაბებზე და სქემებზე მუშაობა
მე ვიცი ხუთი...
ვენის დიგრამა
პრეზენტაცია
|
სახელმძღვანელო
საქართველოს რუკა
ატლასი
საწებელა ქაღალდები
|
ფასდება თვალსაჩინოების შექმნის და ამოყენები უნარი
ინფორმაციის მოპოვების და ორგანიზების უნარი
|
საქართველოს მოსახლეობა
1.ვინ ცხოვრობს საქართველოში
2.რელიგიები საქართველოში
3.როგორ იცვლებოდა მოსახლეობის რიცხოვნობა
4.რატომ გადაადგილგება მოსახლეობა
5.ადამიანის ასაკი და ცხოვრების წესი
|
1
2
1
1
1
|
|
·
ასხვავებს საქართველოში გავრცელებულ საცხოვრებელი სახლის ტიპებს
·
ასხელებს საქართველოში მცხოვრებ ეთნოსებს,აგებს სქესობრივ-ასკობრივი სტრუქტურის გრაფიკებს
|
კ.ნ.ს
წყაროებზე დატექსტზე მუშაობა
დისკუსია
გეოგრაფიულ საშუალებებზე მუშაობა
|
სახელმძღვანელო
საქართველოს ტლასი
ცარცი დაფა
|
ფასდებათვალსაჩინოების გამოყენები და შექნის,
პრობლემების გააზრების და დისკუსიაში მონაწილეობის უნარი
|
ადამიანის საქმიანობა
1.ქვის ხანა საქართველოში
2.ბორბალი
3.საქსოვი დაზგა
4.სამეთუნეო მორგვი
5.რვალისა და რკინის მჭედლობა
6.რა არის ხელოსნობა
7.რას ნიშნავს ს ტ პ
8.ს ტ პ დადებითი და უარყოფითი მხარეები
9.საქართველოს ეკონომიკის დარგები
10 .ტრანსპორტი და კავშირგაბმულობა
შემაჯამებელი სამუშაო
N-2
|
2
1
1
1
2
1
1
1
1
2
1
|
|
·
საუბრობს ადმიანის საქმიანობის შესახებ პრეისტორიულ პერიოდში
·
აკავშირებს და ქმნის სქემას თიხის მოპოვებიდან ჭურჭლის დამზადებამდე
·
მსჯელობს საქართველოში ტექნოლოგიურ მიღწევებზე
|
მინი-ლექცია
აზრობრივი რუკა
T-სქემაზე მუშაობა
დისკუსია-,,ვარაუდების რუკა“
|
სახელმძღვანელო
ცარცი,დაფა
საწებელა ქაღალდები
კომპიუტერი
ქსეროქსი
ტელეფონი
|
ფასდება შესწავლილის ეფექტურად წარმოდგენის
დისკუსიაში ჩართულობის და არგუმენტირებული აზრის გამოთქმის
დასკვნის გაკეთების უნარი
|
ადამიანი დასახელმწიფო
1.უძველესი სახელმწიფოები საქართველოს ტერირორიაზე
2.ჩვენი წინაპრების რწმენა-წარმოდგენები
3.ქართლის სამეფო და მეფე ფარნავაზი
4.დიდი მცხეთა
5.ქართლის სამეფო და რომის იმპერია
|
2
1
1
1
1
|
|
·
მონიშნავს რუკაზე საქართველოს ტერიტორიაზეარსებულ უძვეე სახელმწიფოებს
·
ჩამოთვლი და ახასიათებს მმართველობაშიმონაწილე პირთა მიერ გატარებულ სახელმწიფო ღონისძიებებს
|
მინი-ლექცია
კ .ნ .ს
.
დისკუსია
პრეზენტაცია
|
სახელმძღვანელო
თემატური რუკები
დაფა ,ცარცი
|
ფასდებაიდეების ნათლად გამოხატვის,
არგუმენტირებული მსჯელობის უნარი
|
საქართველო შუა საუკუნეებში
1.ქართლია სამეფოს გაქრისტიანება
2.მეფე ვახტანგ გორგასალი
3.ეგრისის სამეფოVI
საუკუნეში
4.არაბთა სახალიფო და საქართველო
5.დავით დიდი კურაპალატი
6.ბაგრატIII
7.დავით აღმაშენებელი
8.რეფორმები დავით აღმაშენებლის პერიოდში
9.თამარ მეფე
10.ადამიანი და საზოგადოება
11.სამღვდელოება
12მეომრის აღზრდა
13.გლეხები,ხელოსნები.ვაჭრები
14.ცოტნე დადიანი და დემეტრე თავდადებული
15.გიორგიV
ბრწყინვალე
16.საქართველო თემურ ლენგის პირისპირ
17.საქართველო
XV საუკუნის მეორე ნახევარში
18.XVI ს.ქართლი ორი დამყრობლის წინააღმდეგ.
19.შაჰ-აბასის შემოსევები კახეთში
20.მარდყოფიდან მარაბდამდე
21.იმერეთის მეფე სოლომონ
I
22 .ასპინძიდან გეორგიევსკის ტრაქტატამდე
23.ქართლ-კახეთის სამეფო
XVIII ს.მიწურულს
შემაჯამებელი სამუშაო
N-3
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
·
მოსწავლე ჩამოთვლის სხვადასხვა დროის ისტორიულ პირბს ,განსაზღვრავს მათ როლს მმართველობაში
·
ახასიათებს საქართველოს გამორჩეულ ისტორიულ პირებს,რომლებიც ქვეყნის მართვაში მონაწილეობდნენ
·
ასხელებს საქართველოშ და მის ფარგლებს გარეთ მოღვაწე ბერ მონაზვნებს
·
დროის ხაზზე განალაგებს მნიშვნელოვან ისტორიულ პირებს
·
კონტურულ რუკაზე დააქვს ბრძოლის ეპიზოდების ადგილები
·
იყენებს ისტორიულ გეოგრაფიულ რუკას ა მონისნავს მნიშვნელოვან ბრძოლის ადგილებს
|
მინი-ლექცია
ილუსტრიებული ლექცია
ვიდეო ფილმის ჩვენება და ანალიზი
დროის ხაზზე მუშაობა
ვიცი,ვისწავლე მინდა ვიცოდე
ვენის დიაგრამა
შეჯამება 3.2.1
|
სახელმძღვანელო
ოთხტომეული საქართველოს ისტორია
ისტორიული წიგნები
,,დიდი ღამე.ლაშარელა,ცოტნე დადიანი და აშ“
კომპიუტერი
პროეტორი
|
ფასდება ინფორმაციის მოპოვების დამუშავები და წარდგენის უნარი
დისკუსიაში მონაწილეობის და არგუმენტირებუი აზრის გამოთქმის უნარი
შეჯამების დასკვნის გაკეთების უნარი
შედარების,
პარალელების
გავლების უნარი
.თვალსაჩინოების
გამოყენების
და აღქმის
უნარი
|
საქართველო ახალ დროში
1.რუსული მმართველობის დამყარება
2.XIX ს.საქართველო
3.ისტორიული მიწების შემოერთება
4.1918-1921.წლები
5.საქართველო სსრკ შემადგენლობაში
6.სსრკ დაშლა საქართველოს დამოუკოდებლობის მოპოვება
7.საქართველო დღეს
შემაჯამებელი სამუშაო
N-4
|
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
·
მოსწავლე საუბრობს რუსული მმართველობის წინააღმდეგ შექმნილ ორგანიზაციებზე და მათ მოქმეებაზე
·
აანალიზებს საქაართველოს,,ხუთწუთიან დ „“დამოუკიდებლობის შედეგეგბზე
·
მსჯელობს საქართველოს სსრკ ყოფლი პეროიდზე
|
ტექსტის დამუშავებადა ანალიზი
დისკუსია
ილუსტრირებული ლექცია
გეოგრაფიულ
საშუალებებზე
მუშაობა.
|
სახელმმძღვანელო
თემატური რუკები
წიგნები
9 აპრილი
მერაბ კოსტავა
და სხვ.
|
ფასდება
ინფორმაციის
თანმიმდევრულად
გადმოცემის
,ვარაუდების
გამოთქმის
და პრობლემების
გაანალიზების,
გადაჭრის
ძიების უნარი.
|
ადამიანი და საზოგადოება
1.მე,შენ,ჩვენ
2.საზოგადოება და წესრიგი
3.ღირსება
,თანასწორობა,თავისუფლება
4.როგორ აღსრულდება სამართალი
5.ბავშვის სამართალი
6.უფლებები და მოვალეობები
7.როგორ მოვაგვაროთ კონფლიქტები
შემაჯამებელი სამუშაო
N-5
საქართველოს კულტურული ტრადიციები და კულტურის გაცვლა.
1.ქართული დამწერლობა
2.ხელნაწერები და ადამიანები
3.ქართული ბეჭვდითი სკოლა
4.ქართული მუზეუმის სათავეებთან
5.ექვთიმე თაყაიშვილი და ქართული საგანძურის თავგადასავალი
6.ჭედურობის და ოქრომჭედლობის სათავეები
7.ქველმოქმედება
8.დღესასწაულები
9.სამოსელი
10.ქართული კულტურის მოამაგე-მარი ბროსე
11.უცხოელი მოგზაურები საქართველოში
12.ქართველი მოგზაურბი
13.ქართველები უცხოეთში
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
·
მოსწავლე შეიტყობს რა არი საზოგადოებადა რა წესებს ემორჩილება საზოგადოების წევრი -ინდივიდი
·
რა არის უფლება და მოვალეობა
·
რისთვის არის საჭირო
სამართალი ,როგორ უნდა მოვაგვაროთ ონფლიქტები
·
მოსწავლე გაეცნობაჩვენს ქვეყანაში არსებულ ქველმოქმედების ტრადიციებს.
·
ხელოსნობის უძველეს სახეობებს
·
შეიტყობს ყძველესი ქარტული ხელნაწერების და ბეჭვდითი სიტყვის შესახებ
·
ისაუბრბს რა კვალი დატოვა სხვადასხვა დროს ჩვენს ქვეყანში
სტუმრად ჩამოსულმა უცხოელებმა და ქართველმა მოგზაურებმა საზღვარგარეთ
|
ტექსტზე მუშაობა
გონებრივი იერიში
დისკუსია
რეიტინგი
პრეზენტაცია
ტექსტზე მუშაობა
მინი ლექცია
დისკუსია
შეჯამება 3 .2. 1
პრეზენტაცია
|
სახელმძღვანელო
ბაცშვთა უფლებების
კონვენცია.
მოსწავლის ქცევის კოდექსი
სახემმძღვანელო
ცარცი დაფა
კომპიუტერი
პროექტორი
|
ფასდება დისკუსიაში მონაწილეობის და პროდუქტიული აზრის გამოთქმის
უნარი.
პრიორიტეტების გამოვლენის უნარი
ფასდება იდეების ნათლად წარმოჩენის.
დისკუსიაში ჩართულობის
მსჯელობის .ანალიზის გაკეთების უნარი.
არგუმენტირებული აზრის გამოთქმის და დასკვნების გაკეთების უნარი.
|
Comments
Post a Comment